Thursday, April 20, 2006

Telling your "Pengurusi" to go "Tieu"!!!


Hari ini ya....gua punya "Pengurusi" suruh saya that dia mahu saya buat kerja baru untuk syarikat laaa......Saya taruh dia....cakap....sudah lima tahun saya buat kerja ini,kerja itu......gaji pun macam celakak punya.....saya tak mahu buat lebih kerja kalau mereka tak cepatkan process kad hijau saya. Cakap pada dia....apa motivasi untuk saya nak buat itu punya kerja kalau saya tak dapat setitik tahi daripade syarikat ini? Saya tak boleh tahan daaaa.....kalau tak bagi kad hijau.....saya balik "kampung" dan mereka boleh cari lain orang buat kerja saya. Sudah 5 tahun saya tanya untuk kad hijau ini.....tak nak buat...sudah.....awak orang boleh pergi main layang-layang!!!

Akhirnya.....pengurusi cakap pada HR untuk cepatkan process kad hijau saya dan HR cakap mereka sudah nak hantar borang itu kepada immigrasi. Dan bila pengurusi cakap berita itu pada saya.....saya cakap.....kalau nak saya buat kerja baik-baik....you all better keep your promise....kalau tidak.....good luck cari orang lain buat kerja saya.